U bent hier

Nieuws

Februari 2016 - AD: Zonder brood risico op lager IQ bij je baby

De boterham moet weer terug op de ontbijttafel. Wie geen brood eet, loopt het risico allerlei gezondheidsproblemen te krijgen Onder invloed van vele hypes zoals  De Voedselzandlopr en Broodbuik is de consumptie van brood de afgelopen jaren gedaald. In 2015 is de markt wel hersteld en zien we ook allerlei ontwikkelingen in nieuwe soorten brood zoals spelt, biologisch en glutenvrij.

November 2015 - RetailTrends: De bewuste boodschap

Dagelijks berichten de media over de gevolgen van slechte voeding voor onze gezondheid, het milieu en de economie. Maar leidt deze toenemende bewustwoording ook tot andere en meer verantwoode keuzes bij de consument. In het novembernummer van RetailTrends worden de trends in 5 productgroepen in het supermarktkanaal op een rij gezet. Vlees, brood, glutenvrij, ontbijtgranen en extra pure chocolade komen uitgebreid aan bod. De conclusie: duurzaam is hot.

September 2015 - Lidl hoopt op nieuwe omzetimpulsen met nieuwe mediacampagne

Is het u de afgelopen weken ook opgevallen, de nieuwe agressieve mediacampagne van Lidl? Onder de noemer 'Waar kiest u voor?' worden de prijzen van bekende A-merken vergeleken met de eigen merken van Lidl. Coca Cola, Heinz ketchup, Chocomel, Magnum, Venz hagelslag, Calve pindakaas en Douwe Egberts Roodmerk zijn een aantal van de merken die in tv-spotjes, billboards en advertenties in de landelijke dagbladen terug te vinden zijn. Waarom doet Lidl dat? Het gaat toch zo goed sinds de start van de crisis.

OKTOBER 2014 - Mediabestedingen drogisterijbranche 4% gestegen

De drogisterijbranche heeft een turbulente tijd achter de rug. De crisis en nieuwe formules zoals Action, Big Bazar en Op=Op Voordeelshop zorgden voor veel veranderingen in de markt. De totale omzet in deze branche bedraagt 3,93 miljard euro. De bruto mediabestedingen in de drogsterijbranche namen in het afgelopen jaar met 4% toe tot ca. 160 miljoen euro. Marktleider Kruidvat is veruit de grootste adverteerder met 98 miljoen euro. Dat was 15% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

OKTOBER 2014 - Discountformules schudden drogisterijbranche op

De drogisterijbranche heeft een aantal turbulente jaren achter de rug.Net zoals in veel andere branches heeft de crisis grote invloed grhad op de ontwikkelingen in de sector. Maar ook nieuwe formules zoals Action, Big Bazar en Op=Op Vordeelshop zorgen voor veel veranderingen in de markt. Facts[2]Act heeft op verzoek van RetailTrends de belangrijkste ontwikkelingen op een rij gezet.

JUNI 2014 – RetailTrends: Omzetmotor modebranche hapert

De kledingbranche krijgt het flink voor zijn kiezen. Dit wordt veroorzaakt door inmiddels bekende ontwikkelingen zoals het veranderende consumentengedrag, de economische crisis en de opkomst van online. De afgelopen 4 jaar is de totale omzet in mode gedaald met ruim 15% tot 8,1 miljard euro. Minder kopers, minder shoppingtrips en lagere bestedingen per shoppingtrip liggen hieraan ten grondslag. Op basis van verschillende onderzoeksbronnen heeft Facts[2]Act de ontwikkelingen in deze branche geanalyseeerd.

MAART 2014 - RetailTrends: Volume supermarkt daalt

In dit artikel worden de ontwikkelingen bij supermarkten, drogisterijen en slijterijen in 2013 uitvoerig geanalyseerd. Lidl is de grote winnaar van 2013, het marktaandeel steeg naar 9%. De promotiedruk is ook verder toegenomen. Bij de drogisterijketens is dit opgelopen tot 43% in personal care. De accijnsverhogingen zorgen voor grote druk op de volumeontwikkeling in bijna alle kanalen en daarnaast is er toenemende concurrentie van online en discountwinkels.

DECEMBER 2013 - RetailTrends: Een zalige kerst

December is voor veel fabrikanten en retailers de belangrijkste omzetmaand van het jaar. Ze halen alles uit de kast om de consument met de feestdagen te verleiden. Week 51 is de belangrijkste week van het jaar voor de supermarkten met een omzet van ruim 850 miljoen. Slijters zetten 7% van hun jaaromzet om in de laatste 2 weken van het jaar en parfumerieen geldt hetzelfde met 9%. Een goede reden om deze belangrijke periode eens goed te belichten voor de diverse branches.

Pagina's