U bent hier

NOVEMBER 2013 - What's Going on in Retailing 2014 blog High - Low

Hgh - Low: Retailers moeten keuzes maken. Vroeger kon je met een mainstream assortiment een prima business hebben. Tegenwoordig redt je het daarmee niet meer. Het is low of high end retail. In low end retail zijn er tal van ketens die zich spectaculair ontwikkelen. Action, Big Bazar, Op=Op Voordeelshop, Lidl, Primark zijn hiervan goede voorbeelden. Voor de zelfstandige winkelier is dit een harde en vervelende ontwikkeling. De zelfstandige drogist moet zich misschien weer opnieuw uitvnden. Met de toenemende vergrijzing en daarbij behorende (zelf)zorg voo ouderen,ligt er wellicht een enorme markt voor ze open. Maar ook de bakker,slager en groenteman zullen zich echt moeten ontwikkelen tot een echte speciaalzaak. Het gaat hierbij om kwaliteit, authenticiteit en variatie en dat mag best wel wat me kosten. Zo zijn er heel veel voorbeelden van high end retailing in heel veel secoren die prima renderen. Laten we ze koesteren dan wordt winkelen weer echt leuk!