U bent hier

September 2015 - Lidl hoopt op nieuwe omzetimpulsen met nieuwe mediacampagne

Is het u de afgelopen weken ook opgevallen, de nieuwe agressieve mediacampagne van Lidl? Onder de noemer 'Waar kiest u voor?' worden de prijzen van bekende A-merken vergeleken met de eigen merken van Lidl. Coca Cola, Heinz ketchup, Chocomel, Magnum, Venz hagelslag, Calve pindakaas en Douwe Egberts Roodmerk zijn een aantal van de merken die in tv-spotjes, billboards en advertenties in de landelijke dagbladen terug te vinden zijn. Waarom doet Lidl dat? Het gaat toch zo goed sinds de start van de crisis.

Lidl heeft inderdaad een zeer succesvollle periode achter de rug. Het marktaandeel is sinds 2007 gegroeid van 4% naar 9.7% in 2014. Het aantal winkels steeg in deze periode met ongeveer 150 tot ruim 380 winkels. Ook 2015 ziet er ogenschijnijk goed uit; 5,1% omzetgroei t/m w32 terwijl de markt met 1,9% groeit. Maar Lidl heeft in 2015 ook 20 nieuwe winkels en zit nu op 400 winkels. En daar zit angel want in de eerste 32 weken van 2015 is de gemiddelde omzet per winkel per week gedaald met -0,1%. En daar houden retailers niet van.